صفحه نخست آخرین اخبار CPRچیست؟ سوالات متداول دانلود بازیابی اکانت تماس با ما درباره ما آموزش ها

آموزش عیب یابی و رفع مشکلات مرتبط با نوسان و قطعی پینگ

موارد زیادی از جمله نحوه اتصال مودم، اسپلیتر، دستگاه های تلفن و... میتوانند بر روی پینگ موثر باشند، که در این آموزش سعی کردیم تمامی مواردی که میتوانند در پینگ شما موثر باشند رو توضیح و راه هایی برای عیب یابی و حل این موارد شرح بدیم. البته گاهی اوقات هم مشکل از شرکت ارائه دهنده اینترنت هست که شاید کاری از دستتون بر نیاد ولی تا زمانی که تمامی موارد رو چک نکنید نمیتوانید متوجه یا مطمئن باشید که مشکل از ISP هست. در این آموزش ما در رابطه با ADSL صحبت میکنیم و راهکاری برای رفع مشکل اینترنت های Wireless ارائه نمیدیم.


1 - تعریف پینگ داخلی و خارجی

2 - اسپلیتر

3 - مودم و نحوه اتصال

4 - مشکلات نرم افزاری

5 - شرکت ISP


◄ تعریف پینگ داخلی و خارجی

منظور از پینگ داخلی، ارتباط شما با سرورهای ایرانی است. این پینگ ارتباطی با اینترنت ندارد و به شبکه داخل کشور (یا همون اینترانت) مربوط میشود.اکثر کاربران ایرانی پینگ داخلی زیر 50 و بدون تایم اوت و نوسان دارند و به همین علت است که استفاده از نرم افزار کاهش پینگ میتواند برای آنها موثر باشد. برای چک کردن پینگ داخلی خود میتوانید از آدرس cprshop.ir پینگ بگیرید.

منظور از پینگ خارجی، ارتباط شما با سرورهای خارج از کشور است. برای مثال سرور 4.2.2.4 که البته در ایران خیلی طبیعیه که با این سرورها پینگ بالا و تایم اوت داشته باشید.



ADSL Splitter ◄ اسپلیتر

اسپلیتر (نویزگیر ADSL) یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی پینگ است. در بسیاری موارد دیده شده که کاربران از اسپلیتر استفاده نمیکنند یا اسپلیتر آنها خراب شده است و چون اینترنت وصل هست متوجه این موضوع نمیشوند. اگر اسپلیتر دارید حتماً اسپلیتر نو تهیه و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. (اسپلیتر با قیمت زیر 5000 تومان در اکثر فروشگاه های کامپیوتری موجوده). اسپلیترها دارای سه اسلات هستند: Line برای اتصال مستقیم به خط تلفن، Phone برای اتصال به دستگاه تلفن و ADSL برای وصل شدن به مودم ADSL است.


یک نمونه از پینگ داخلی با و بدون اسپلیتر:

پینگ داخلی



ADSL Splitter ◄ مودم و نحوه اتصال

گاهی حتی مودم ها نیز دچار مشکل میشوند و بدون اینکه اینترنت کاملاً قطع شود، نوسان پینگ و تایم اوت را افزایش میدهند. در صورتی که برایتان امکان دارد مودم دیگری را تست کنید تا از سالم بودن مودم خود مطمئن شوید. برای تست کردن پینگ مودم هم آی پی 192.168.1.1 را پینگ بگیرید. پینگ شما با مودم باید به صورت 1> یا 1= (کمتر یا مساوی یک) و بدون حتی یک تایم اوت و ثابت و بدون نوسان باشد. همچنین ارتباط از طریق کابل LAN میتواند وضعیت پینگ با مودم را بهبود ببخشد و در صورتی که به صورت Wifi وصل میشوید ممکن است دچار نوسان پینگ شوید.


نمونه پینگ مناسب با مودم:

پینگ مودم



◄ مشکلات نرم افزاری

دانلود برنامه های اضافی در حال اجرا بر روی سیستم یکی از رایج ترین دلایل بالا رفتن پینگ در بین کاربران است. البته شاید اطلاع نداشته باشید اما حتی وقتی قابلیت Windows Update رو غیرفعال هم کرده باشید باز هم بعضی از سرویس های ویندوز به صورت خودکار گاهی اوقات اطلاعاتی رو از اینترنت دریافت (دانلود) میکنند. یا حتی نرم افزار های گیمینگ مانند نرم افزار Steam به صورت خودکار آپدیت میشوند و راهی برای غیرفعال کردن آپدیت آنها نیست. تنها راه حل این مشکل استفاده از نرم افزارهای مانیتورینگ نظیر Net limiter است که بتوانید میزان دانلود و آپلود برنامه ها را مشاهده و در صورت نیاز سرعت آنها را به مقدار دلخواه محدود کنید. لطفاً آموزش مربوط به این نرم افزار را در لینک زیر مطالعه فرمایید:

آموزش نصب و کار با نرم افزار Net limiter



◄ شرکت ISP

یکی از دیگر از دلایلی که میتواند برای پینگ مشکل ساز باشد شرکت ارائه دهنده اینترنت شما یا همان ISP هست که کیفیت خدمت رسانی و وضعیت پینگ هر کدام از شرکت ها با یکدیگر متفاوت است. در صورتی که تمام موارد ذکر شده در بالا مشکل شما رو حل نکرد با پشتیبانی ISP تماس بگیرید و مشکل نوسان یا تایم اوت پینگ خود با سرورهای ایرانی را مطرح کنید و از شرکت درخواست کنید تا پورت شما رو ریست کنند. (البته جای تعجب داره اگه ISP پاسخگو باشه!)



اگر سوالی در رابطه با این آموزش دارید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید






Valid XHTML 1.0 Transitional